Kupit ci nekupit firemne/sluzobne auto?

Domov Diskusné Fóra Z každého rožku trošku Kupit ci nekupit firemne/sluzobne auto?

Táto téma obsahuje 7 odpovedí, má 0 hlasov, a bola naposledy aktualizovaná používateľom  Anonymný pred 8 rokmi.

Zobrazujú sa príspevky 8 - 1 cez 8 (z 8 celkovo)
  • Autor
    Príspevky
  • #161

    Anonymný

    Kupit ci nekupit firemne/sluzobne auto?

    #1145

    Anonymný

    Chcel by som poprosit o radu skusenejsich vodicov ohladom kupy auta ktore bolo vyuzivane ako sluzobne. Viem, ze s tymito autami za zaobchadza nesetrne, ale je to naozaj realny problem aj pri autach ktore maju iba okolo 60 -80 000 km najazdenych (vek plus minus 5 rokov)? Je vysoko pravdepodobne, ze uz budu vytlcene a zodrate? Mate niekto skusenosti z takymito autami vo vasej firme, pripadne ze ste si take kupili? Da sa to odhadnut aj bez navstevy servisu? Poprosim nepisat komentare “To si nekupuj, nebud sprosty a nic viac…” Skor ak mate fakt nejaku konkretnu skusenost.  Hlavne s autami, ktore maju mensi najazd ako som spominal… Ospravedlnujem sa dopredu, ak tato tema niekomu zdvihla tlak :)

    Vdaka !

    #1146

    Anonymný

    raz som si aj ja kupil taketo a do dnes lutujem ze som vyhodil peniaze nastastie sa mi ho podarilo dost rychlo predat aj ked podcenu ale podla mna 5 rocne firemne a len 80 000 tisic sa mi nechce velmi verit firemne su väcsinou vytazene na max aj ked niektory ludia nejazdia s tym ako s off road-om co sa sice nevidi castoale stane sa . Ja osobne by som uz nekupil

    #1147

    Anonymný

    ja si tiež osobne hľadám malú dodávku na podnikanie a takisto to bude od ruky.. Niečo už mám pochodené osobne a vyskúšané, ale nie je to žiadna sláva.. S tým treba počítať a hlavne si na to vyčleniť adekvátny čas na hľadanie.. Mal som predtým VW Transporter 1994 najazdených pri kúpe pred 5 rokmi, cca viac ako 300 000 km, ale osobne si myslím, že malo 500 000 km. Auto bolo vzhľadom na cenu 2800 € a najazdené km, prirodzene opotrebované.. Vždy si vypýtalo nejakú investíciu cca 500 – 1000 € priemerne ročne.. takže nebolo to až také zlé aj keď dôvod na úsmev tam nebol.. Moja rada: neponáhľať sa s kúpou a 2x merať a 1x rezať. Tak asi toľko..

    #1317

    Anonymný

    Osobne by som sa nebál služobného auta. Tak ako na ňom mohol jazdiť blb tak aj opatrná vodička. Je to iba na poriadnom posúdení aktuálneho stavu. Výhodou týchto aut je aj pravidelný značkový servis a teda aj šanca vyriešených problémov v záruke-poruchy, aktualizácie softvéru a podobne. Rada teda znie, ak nemáš odvahu sám posúdiť také vozidlo, zavolaj si odborníka, tých pár euro čo mu dáš sa ti niekoľkonásobne vráti. každopádne ak stojí to auto zato, aspoň šancu na vyskúšanie by som mu dal a ak sa osvedčí aj by som také kúpil.

    #1334

    Anonymný

    a o aké služobné auto sa jedná?

    #1335

    Anonymný

    Vela zalezi na pouzivani daneho auta.

    Zakladne moznosti:

    1. Firma pouziva referentske vozidlo na primestske jazdy.

    Auto pouziva denne viac vodicov, jazdi sa po meste, motor sa casto zapina, vypina, servis sa riesi minimalne.

    Taketo auta najazdia relativne malo km – zvycajne do 20tkm rocne, zvycajne su to benzinove (ale nie vzdy).

    VYSLEDOK – nebrat. Su znicene, neudrziavane, zanedbane.

     

    2. Firma ma obchodakov

    Auto pouziva jeden vodic, jazdi dlhsie trasy, aj zahranicie.

    Taketo auto je zvycajne naftove a mava najazdene viac ako 40tkm rocne.

    VYSLEDOK – brat. Su zachovale, udrziavane, aj ked maju vela km, tieto natocia rychlo a po dialnici, resp. mimo mesto. Pozor treba dat na auta so slabym motorom, ktorym nerobi dobre vysoke tempo.

     

    3. Firma ma manazerov.

    Tu je to roznorode, auta maju silny motor, dobru vybavu a jedneho vodica, ale moze sa stat, ze hoci je to diesel, je jazdeny mimimalne, pripadne len po meste.

    Treba byt opatrny a skor brat auto, ktore ma viac km..

     

    4. Firma je taxi

    Rovnako, velmi individualne. Taxik z mesta asi skor nie, naopak taxik od firmy, ktora vozi len ludi na letisko.. To moze byt dobra volba.

     

    Zaver – vseobecne mozno povedat, ze firemne auto je lepsie take, ktore ma najazdene viac km ako 30tkm rocne. Je tam predpoklad, ze ho nenicila postarka poskakovanim po meste.

    #1345

    Anonymný

    Ja som si firemné auto kúpil, po cca 6 -ich rokoch používania. To bolo ešte v r. 2004 a mám ho dodnes. Ešte stále je v dobrom technickom stave, ale karoséria už začína kvitnúť. Keď má auto 18 rokov, tak už má nárok na „dôchodok.“ Chcem ho predať na súčiastky a získať zaň aspoň nejaké drobné, aj keď benzínový motor, ktorý má najazdené cez 250 000 km, ešte stále spoľahlivo funguje, ale už podstatne viac papká, ako keď som ho kúpil a mal najazdené 105 000 km. Môžem teda povedať, že mne sa vyplatilo to auto kúpiť, pretože okrem toho, že som na ňom jazdil, som v ňom doviezol na stavbu rodinného domu aj tony rôzneho stavebného materiálu. Keď budeš mať trochu šťastia, môže sa Ti podariť kúpiť z firmy tiež dobré a spoľahlivé auto za lacný peniaz. Treba si iba všímať, kto s tým autom jazdí a ako sa k nemu správa i keď nie je jeho vlastné. Najlepšie sú vždy autá, na ktorých jazdí iba jeden alebo dvaja ľudia.

Zobrazujú sa príspevky 8 - 1 cez 8 (z 8 celkovo)

Musíte byť prihlásený any ste mohli odpovedať na túto tému