Z čiste fyzikálneho hľadiska, predĺžením ramena o šírku podložky sa zvyšuje sila pôsobiaca na uchytenie kolesa a logicky je tým náprava(zavesenie kolesa) viac namáhané. Neexistuje presne definované, koľko mm je akurát a koľko už vela. Ani jeden výrobca rozširovanie rozchodu kolies podporovať príliš nebude, keďže sa tým viac či menej zvyšuje opotrebenie závesu kolies. Niektoré vozidlá sú citlivé viac (Alfa, niektoré BMW atď) niektoré menej. Počítať treba s väčšom záťažou na ložisko, uloženie ramien, tlmič. Taktiež treba byť opatrný, nakoľko sa priečne posunie zvislá os kolesa a otázna je aj pozdĺžna stabilita vozidla, keďže sa zaiste zmení geometria kolies, ako nastavil pre konkrétne vozidlo výrobca, atď atď. Čo sa týka legislatívy, akákoľvek súčasť domontovaná na vozidlo mimo častí schválených a vyrobených výrobcom, musí byť homologovaná a schválená pre konkrétny typ vozidla. V opačnom prípade sa jedná o nelegálnu úpravu vozidla, začo hrozí odbratie OEV. Osobne by som žiadne podložky nemontoval, vyzerá to síce efektnejšie, ale? radšej by som namontoval nejaké pekné a široké Al. disky, ktoré sú schválené výrobcom.