Tak postupy sú v zásade dva. Prvý trocha zložitejší je, vozidlo dať na zdvihák, tak aby boli všetky kolesá voľné. Treba potom zošliapnuť spojkový pedál, naštartovať motor, zaradiť 1. rýchlosť a pomaly uvoľňovať spojkový pedál – musia sa otáčať všetky 4 kolesá, zatiahnuť ručnú brzdu, zadné kolesá sa musí zastaviť a predné kolesá sa otáčajú ďalej. Potom treba uvoľniť ručnú brzdu, nechať zaradenú 1.rýchlosť, pedál akcelerácia zošliapnuť do cca. 1/3 a pomaly zaťahovať ručnú brzdu – zadné kolesá musia mať snahu otáčať sa. V tomto prípade je Hladex funkčný ako má byť.
Druhý spôsob je jednoduchsí, ale zaprasí auto. Prídeš niekam do blata, štrku, na mokrú trávu, zaradíš jednotku a niekto druhý sa díva čí zaberajú-hrabú zadné kolesá. Samozrejmosťou je, absencia podozrivých pazvukov, trhania a podobne.