K nadmernému riedeniu motorového oleja s palivom (benzínom) dochádza hlavne pri kratších jazdách, kde sa nestihne motor dostatočne zohriať na prevádzkovú teplotu. Vyššie riziko je najmä v prípade motorov s priamym vstrekom. Pri priamovstrekových motoroch dochádza pri jazde s nezohriatym motorom k zrážaniu paliva na studených stenách valcov a následnému prieniku paliva do oleja, keďže palivo je vstrekované priamo do valcov a nestihne sa všetko odpariť. V prípade motorov s nepriamym vstrekom je zrážanie paliva na stenách valcov menšie, keďže sa palivo vstrekuje do sacích kanálov. Palivo má tak dlhší čas na odparenie resp. sa zráža na stenách sacích kanálov. Po zahriati motora na prevádzkovú teplotu sa palivo odparí oveľa skôr a nestihne sa zrážať na stenách valcov resp v sacích kanáloch a k riedeniu s olejom tak nedochádza. Treba dodať, že ak sa s motorom jazdí dlhšie a olej je dlhšiu dobru zohriaty na prevádzkovú teplotu, dochádza postupnému odparovaniu/spaľovaniu benzínu z oleja. V oleji však ostávajú niektoré látky z benzínu resp. nespálené časti a prispievajú tak k rýchlejšej degradácii olejovej náplne. Preto ak sa častejšie jazdí po meste resp. na krátke trasy, je vhodné nepredlžovať resp. skrátiť interval na výmenu oleja na max 15000 km, časovo na max 1 rok.